Poznaj

Najlepsze suplementy

Home / ćwiczenia / Trening split na masę mięśniową

Trening split na masę mięśniową

barbell-1839086_1920

Trening split to popularna, ale też bardzo wymagająca, forma ćwiczeń siłowych, w której ciało dzielimy na partie i ćwiczymy każdą oddzielnie, raz w tygodniu. Ćwiczenia wykonywane w ramach treningu split są kierowane raczej do osób, które posiadają doświadczenie w treningu siłowym, o czym świadczy choćby fakt wykorzystywania treningu split przez zawodowych kulturystów. Rozpoczynający przygodę z siłownią powinni najpierw zwiększyć wydolność całego ciała, wzmocnić je i przyzwyczaić mięśnie do dużego wysiłku. Dodatkowo, konieczne jest techniczne opanowanie ćwiczeń ze znacznym obciążeniem, co pozwala uniknąć kontuzji i przeciążeń. Częstotliwość i intensywność treningu split planujemy w zależności od indywidualnych potrzeb: jeśli chcemy zwiększyć masę mięśniową trenujemy 3-4 razy w tygodniu. W czasie jednej sesji treningowej ćwiczymy od 1 do 2 partii mięśni. Trening split na masę mięśniową obejmuje m. in. różnorodne ćwiczenia ze sztangą (wyciskanie na ławce płaskiej, skośnej, przysiady, martwy ciąg), pompki, podciąganie na drążku, brzuszki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Godne uwagi: